Wpisz login i hasło, następnie kliknij zaloguj się.

Kliknij zarejestruj się by założyć konto na doop.pl




Interviews
Forum
Ateliers
Articles
Our artists
Events
Publication

Head over Shoulders  Taras Zagubione rękawiczki Ponad wszystko-2 Nie tędy droga Architektura i ludzie
Dzięki. Na rozgrzewkę było parę szkiców wstępnych....
Jak na 4 minuty, to nieźle
i dlatego ten jest olejny ; tylko $ 2 M. :D

Art gallery, paintings, sculpulture, free archive for every one.

Outstanding
Painting and Graphick
Stained glass
Sculpture
Other
PC Graphick
 
Inform about news:
 
 
Art Gallery - paintings, sculpulture.

Art Gallery promote
young artist. Give
no limited access to
put your paintings,
sculpulture in
our website.
We give you
free website aswell.
www.
YourName.doop.com
 
NAJPIERW POKOCHAłAM DRZEWA I ANIOłY....
 

NAJPIERW POKOCHAłAM DRZEWA I ANIOłY....



Interview with:

Tondys Jolanta

(Data: 2009-03-08 21:23:43)

Klaudia: Jak zaczęła się Twoja przygoda z malarstwem?


Jolanta: Banalnie - dzieckiem będąc próbowałam swoich sił we wszystkim, również w malowaniu, i to dość długo – od przedszkola do czternastego roku życia. Przyczynkiem do rozwoju mojej pasji malarskiej był album Jacka Malczewskiego. Zakochałam się w jego twórczości i miłość ta trwa nadal.

Większość zdjęć w albumie była czarno- biała, ale ten jego świat mnie zachwycił na tyle, żeby popełnić kopie dwóch obrazów – „Zatruta studnia I” i „Wspomnienie młodości”. Drugiego dzieła skopiowałam tylko połowę, tę, ze świniopasem, świnki jakoś wydawały mi się mało romantyczne :D. Kopiowanie nie jest twórcze, ale w moim wypadku było odrobinę, bo miałam przed sobą malutkie czarno-białe reprodukcje i kolory musiałam wymyślić sama.

Ojciec sprowadzał do domu różne wygrzebane w antykwariatach opracowania, min ogromną teczkę z reprodukcjami z Galerii Trietiakowskiej i od tego czasu miałam drugą miłość – drzewa Szyszkina .

Tata uwielbia akwarele Juliusza Kossaka i starał się i tę miłość zaszczepić we mnie, ale byłam oporna i odporna, a farb akwarelowych użyłam raz i zrezygnowałam twierdząc, że więcej po nie nie sięgnę.


W czasie liceum zaniechałam mojej radosnej twórczości malarskiej. Ale już podczas studiów miałam obowiązkowy rysunek i prace plenerowe i tam nabawiłam się wstrętu do malowania i rysowania architektury nad czym ubolewam, bo to dość ”chodliwa” tematyka malarska.


A potem była praca, w czasie której robiłam wyłącznie szybkie szkice odręczne, a całą resztę pracy wykonywał za mnie komputer.

Dopiero w 2006 roku, po „rozwodzie” z pracą zawodową wróciłam do malowania. Była to początkowo terapia twórcza - mogłam w pełni realizować własne wizje i tęsknoty. Oczywiście potrzebowałam jakiś wskazówek więc znalazłam kilka portali internetowych , (między innymi DOOP) na których mogłam dostać wskazówki i pomoc.



K: Czy próbowałaś innych dziedzin sztuki?


J:No pewnie . Prawie wszystkiego próbowałam dzieckiem będąc :D a i na studiach miałam jakieś dziwne przedmioty np. modelowanie przestrzenne gdzie w ruch szły pończochy i patyki ... miałam też rzeźbę i kompozycję. Nie próbowałam grafiki warsztatowej, chociaż kiedyś pewnie i tego spróbuję, bo jestem pełna podziwu oglądając cudze prace i chciałabym sprawdzić na własnej skórze „z czym to się je”



K:Jakiej muzyki słuchasz i czy wpływa ona na Twoją twórczość?


J:Muzykę lubię wieloraką, pod warunkiem, że obstawiona jestem głośnikami. Muzyka płynąca z jednego czy dwóch źródeł wydaje mi się uboższa. Najbardziej lubię jej słuchać w samochodzie, gdy jestem sama i mogę jej słuchać bardzo głośno i do tego śpiewać razem z wykonawcami, lub milcząc się w niej zagłębić. Na co dzień lubię ciszę. Nocną :). Gdy maluję - świat wokół cichnie, wyłączam się, więc muzyka nie jest moim towarzyszem.


K:Czy prace jakie malujesz są zapamiętanymi, czy masz przed sobą zdjęcia... kwiatów, zwierząt.... ?


J:A z tym to bywa różnie, czasem zafascynuje mnie jakaś fotografia, najczęściej czarno-biała. Wtedy staram się ją zapamiętać i namalować. Komputer mam w pracowni projektowej, maluję w domu, więc podglądam na „dobieg” jeśli coś zapomnę. Dlatego najczęściej moje prace, inspirowane fotkami w necie, są do nich mało podobne – raz - z uwagi na kolorystykę, - dwa – na proporcje

Jeśli maluję jakieś skomplikowane zwierzę – np. krowa, koń – nie umiem namalować z głowy, bo zawsze pogubię proporcje (kury owszem, łatwe są, koty i psa mam na co dzień ) - muszę je narysować patrząc na fotografię. Podobnie jest z portretem i aktem – jeszcze nie czuję się na siłach malować je z pamięci. Kwiaty – co innego, te i drzewa rosną w mojej głowie. Bardzo często, by namalować drzewo wystarczy mi podpatrzeć jaki ma układ gałęzi, resztę „wymyślam”.



K: Od jakiego czynnika zależy wybór techniki jaką wybierasz do malowania przyrody?


J: Od okresu, teraz już chyba będę malowała wyłącznie akwarelą, bo jest najtrudniejszą z technik malarskich jakie znam, a to mnie pociąga – im trudniej tym chętniej

 




K: Jakie jest Twoje największe marzenie, którym chciałbyś się podzielić z nami?


J: Podzielę się bo może znajdę sponsora ;-)


Odkąd pamiętam chciałam mieć takie miejsce z dala od miasta, w którym mogłabym przyjmować ludzi (darmo), ośrodek, nie tyle wczasowy ile wypoczynkowy i twórczy, całoroczny, z miejscem dla artystów i dzieci.

Moje marzenia się zmieniały z wiekiem – zaczynałam od kilkudziesięciu hektarów z polem golfowym, teraz się skurczyło do hektara, ale nadal marzy mi się wieś, najchętniej dzika wieś wśród lasów i jezior (Zachodniopomorskie sobie ukochałam) i tam kilka chałupek, pomost, pracownia garncarska, a wokoło przecudne plenery ... no i życie bez konieczności gonitwy za pieniądzem – wystarczyłoby mi tyle, by to wszystko utrzymać i utrzymać przy życiu swoją rodzinę, gości i ... zwierzęta. Bo zawsze chciałam mieć konie, kozy , koty i kury :-) No i chciałabym mieć tyle środków pieniężnych, by móc malować bez potrzeby sprzedawania, żeby zdobyć pieniądze na papier czy farbki.



K: Czy wszystkie twoje prace są tworzone z potrzeby duszy, serca , czy również czasami tworzysz szybko , chcąc stworzyć jak najwięcej np. Na sprzedaż , prezenty? Prace które tworzysz wypływają z nagłej potrzeby tworzenia , jakieś sytuacji, która cię wzruszyła ..... ?


J: Zawsze z potrzeby. Mam od pół roku zamówienie na cztery obrazy olejne, ale tematyka mi nie odpowiada i mimo braku pieniędzy nie jestem w stanie się przełamać. Być może z podobnego powodu porzuciłam pracę – nie lubię być „wykonawcą” cudzych pomysłów.

Jeśli chcę komuś podarować prezent – to też mam być zadowolona – wiem co kto lubi i co mogę mu dać, żeby był zadowolony, ale i ja mam mieć z tego przyjemność. Jeśli malując coś na prezent miałabym to robić wbrew sobie – wolę zastąpić malunek czymś innym.

Większość tematów za mną „chodzi”, siedzi i gnębi mnie od środka, czasem wiem, że nie dam rady tego namalować, ale po kilku dniach się poddaję i zaczynam malować. Jeśli efekt jest straszny – denerwuje mnie strata papieru i irytują moje braki warsztatowe. Maluję raz jeszcze, a nawet i trzeci, ale po trzecim nieudanym podejściu odkładam temat na czas jakiś, aż uznam, że wiem i umiem trochę więcej



K: Czy potrafisz spojrzeć na swoje prace obiektywnie, czy raczej masz z tym problemy ?


J: A co to znaczy obiektywnie? Mało moich dotychczasowych prac „lubię” Co do większości mam wiele uwag i zawsze kończąc jakiś obraz wiem, że gdybym malowała go jeszcze raz, to namalowałabym inaczej, lepiej, bo wiem, co i gdzie spaprałam. W malarstwie olejnym mogłam poprawiać „do bólu”, w akwareli niestety nie. Im więcej maluję tym więcej wyrzucam do pieca.



K:Jak uważasz na co jest teraz moda w sztuce i do czego ta moda zmierza ?


J:Nie mam pojęcia :-) I chyba nigdy się nad tym nie zastanawiałam, bo nie podporządkowuję się modom. Owszem, oglądam prace innych, ale każdą twórczość traktuję bardzo subiektywnie – jeśli rozumiem i czuję – podoba mi się, jeśli nie – nie .



K: Jacy artyści wpłynęli najbardziej na twoja wyobraźnię styl ?


J: Nie wiem czy wpłynęli – ja nie mam stylu, ale pokochałam Malczewskiego i Szyszkina :)

Może było odwrotnie – może najpierw pokochałam drzewa i anioły a potem malarzy, którzy też je kochali ?

 

TUTAJ MOZESZ ZADAC PYTANIA - SKOMENTOWAC WYWIAD 

 

GALERIA MODLISZQA




 
Startuj DOOP.PL | Dodaj do ulubionych | Poleć nas znajomym | Kontakt | Regulamin | Pomoc
Wszystkie prawa zastrzeżone przez doop.pl©